fredag 13. mai 2011

etter en måneds ferie...

Er det alltid bra å starte påan igjen, ish. For det er med tungt hjerte jeg forlater fine sommerOslo rett før 17 mai. Good bye to grille på stranda og gitar og brunost. Jeg har hatt det fint med andre ord. Det har blitt en del kafébesøk og shopping (jeg er jo tross alt fra nordstrand.), litt sightseeng aka jeg har sett både monolitten og holmenkollen og botaniske hage, og hvem kan egentlig skryte på seg å ha vært i alle land i Skandinavia på en måned? hmm...

Også har jeg og Live blitt pirater. Vi var nemlig så heldige å få ævre med på skoletur med Dyrafjell ( skjørøverskipet)  og klassen til pappan til Live. Det var ganske rått, og ganske så kalt, men vi lærte oss å heise både fokk og torseil og navigere og å ikke kræsje i fiskegarn. Vi seilte så langt som til koster, og ja, det er et fint sted, selv om våren når det er ganske så dødt der. Jeg vurderer sterk å kjøpe et hus der når jeg har tjent litt penger på sjørøvinga.

ah sommer.

Ja, også tok jeg båtførerprøven, litt ironisk at jeg nå har båtlappen men ingen båt og bil jeg kan låne men ikke et eneste øvekjøreminutt.
 For fine frøkner var det også fin øvelse i å overleve uten dusj og sykt utenfor rekka av båten. Men det var ganske fint å sitte helt forran på båten innover Osloforden med svak sol og vind i håret.


Men mest takk for så mange fine stunder og alle folk som har giddet. Jeg mener, hva gjør jeg, sitter i Norge, ler av alle som er bleike, har null skole og chiller som en gud. Men av mystiske årsaker har jeg fortsat venner. Tusen millioner takk for grilling på stranda og sykt mye kaffe og latter som som sammenhengende sikkert har vart en dag. love it. Og nå er jeg faktisk så lei av oslo at jeg ikke kan tenke meg å ta trikken (å elskede trikken) en eneste gang mer denne ferien, jeg orker ikke mer kaffe latte på en stund og jeg er ferdig med å være sjalu på sommerferien deres (in my mind I will always be). Nå er sjokoladen og bunosten pakket ned og jeg skal fly. Jeg elsker å fly. jejejeje. nå har jeg ikke mer å skrive bare at jeg savner Jenny og god sommer.

1 kommentar:

spam