fredag 21. januar 2011

NEW HOME

I dag er det attende januar, og det er sommer. Hehehe, Norge suckers. Jeg har annkommet Swaziland for å si det sånn.

Etter en veldig veldig lang flytur med tre timers forsinkelse, kom vi til Johannesburg i ellevetinden på Mandag. Varmt og digg, men rett inn i klamme skolebussen med Plastikkseter. Menmen, UWCere gets by, så vi hadde det fint, selv da ikke alle fikk plass i bussen, og bagasjen bokstavelig talt rak opp til taket inne i bussen. Og jeg har lært hva african time er, for bussen som skulle gå sånn ett ish, kom ikke av gårde før kvart over to, og når vi først kjørte måtte vi punkt en ta masse rare omveier og stuff i Johannesburg og så fikse bussen fordi den var blitt ødelagt eller noe sånt. Men det var veldig bra å endelig møte alle menneskene jeg har facebookstalket og alle de andre, og se at ting ikke var så skummelt alikevel. Men, rett skal være rett, det er VEDLIG surrealistisk og litt klump i halsen følelse  å vite at jeg er så lang fra Norge.
Anyway, Sør-Arika etter regn ligner på Danmark, er Jeg og Emil (Danmark) og Cato (Nederland) enige om.

Å hei, ja, grenseovergangen mellom Sør-Afrika og Swaziland er skummel. Alle måtte ut av Bussen og gå i grupper på ti og ti gjennom mange passsjekk ting. Også måtte man ha en hvit lapp, men vær hvite lapp forsvant selvfølgelig. (Det er meg vi snakker om) Men det gikk bra, for Swaziere og Sør-Afrikanere er veldig laid back og koselige, så selv grensevakta lo litt av oss. Så da var det ikke så skummelt alikevel. Uansett, en annen ting Europeerne lærte på den passkontrollen er at i det Sydlige Afrika så gir du ikke folk noe med Venstre hånd. Man gir med høyre ellers så er det uhøflig. Litt kjipt for meg fordi jeg er Venstrehendt/ikke kan forskjell på høyre å venstre. Jaja, det var uansett Cato som burna og fik all kjeften fra voergangsvakta. Minvakt ba meg bare gi han to flasker vin og litt tørket strutsekjøtt. (no kidding)  På vei til skolen ble det sånn hei plutselig kembotåke, og med tanke på at det man kjører i en buss uten belter i 120 km/t så er det litt sånn hei stoler på sjåføren. Men han var flink så det gikk bra.

Endelig er nesten alle IB1 kommet seg inn på rom, og fått følt på første natta i Swaziland. Jeg er selvfølgelig i "The Dungeon", Crapkorridoren i verdens minste rom som du ikke kan åpne døra til, og som kan få besøk av både edderkopper, rotter og slanger. Men jeg har mange viduer og liker rommet mitt.

Ja, og siden internettet her er så treigt at jeg ikke får posta dette inlegget før februar eller noe så blir det mest sannsynlig masse oppdateringer på en gang. Enjoy.

posta det i Januar. fail

5 kommentarer:

  1. ingrid lie jeg savner deg mæd mye. du aner ikke. jeg håper du har det fantastisk. det har du sikkert. men et tips: ta de heite guttene nå før du innser at oi det var ikke så mange og OI der var de tatt. Dagens visdomsord sponset av Benedicte Sjøflot

    SvarSlett
  2. Åååå. Det er så morsomt å lese fra turen din, Ingrid Lie. Eg savnar deg! Kommer til å stalke bloggen din ganske mye, ja, så get used to it:D Innen du kommer hjem til Norge har du vel blitt vant til africa time, og kommer dermed alltid til å miste trikken. jaja...

    Kos deg videre, miss Lie

    SvarSlett
  3. Yess! =D Da blir vi seine-buddies ;) hehe..
    Jeg savner deg jeg :( fikk ikke sagt ordentlig hade engang! og så lurte jeg på en ting. har du bøkene mine hjemme hos dine foreldre?? sånn at jeg kanskje kan hente de? :P

    klemzz

    SvarSlett
  4. høres ut som du har det bræ allerede!! godt å vite ingrid!
    jeg savner deg allerede
    <3

    SvarSlett
  5. yoyo! kjipern at du kom i the dungeon! Men du kom ihvertfall ikke i Hollywood!! Skal sende brev til deg i dag, og mange andre dager fremover:) OG... selv om du har masse nytt og mye og gjørra, så send meg ei litta update pr post en gang i blandt!! For jeg savner deg masse masse.

    SvarSlett

spam